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19.03.2022, 22:44
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 20.03.2022, 03:27 von paulodospassos.)
Hi, can someone explain me what does this color means (see images)? Sometimes it shows, sometimes not.
PS- I’m having problems with my BMW E53 at starting, sometimes takes long time cranking start, and when it happens, it run rough with low power.
Thank you for your help and congrats for the builders of this app
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Hi, this is just some warning is engine was "cold" and engine speed was more than the set limit in on-board computer settings.
Engine was the 3.0l Diesel? There are several issues for bad start. Please check http://www.dieselbibel.de (using a translator) to find the issue and read error codes!
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(07.04.2022, 09:42)Andre schrieb: Hi, this is just some warning is engine was "cold" and engine speed was more than the set limit in on-board computer settings.
Engine was the 3.0l Diesel? There are several issues for bad start. Please check http://www.dieselbibel.de (using a translator) to find the issue and read error codes!
Hi Andre, thank you for your reply.
My X5 is a 3.0i, getting erros on Camshaft Position Sensor, my guess was that i-bus was telling me something more with that red indicator but fortunately not.
Again in i-bus app, in all versions I’ve installed, I’m getting bad reading on the power (hp), don’t know if there’s a way to solve it but most of the time it’s random values, sometimes, rarely, it’s gets it right, is it something in the preferences?
Again, thank you for this great app, really enjoying it.
Best regards.
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Well, we only calc wheel(!!!) power by GPS, engine speed and set user parameters (car weight, etc.). But we only geht engine speed every 2s in 100 1/min steps - so accuracy of this "toy" was bad. Do not see it as a gauge ;-)
See wiki: https://wiki.ibus-app.de/index.php?title...berechnung
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(07.04.2022, 14:41)Andre schrieb: Well, we only calc wheel(!!!) power by GPS, engine speed and set user parameters (car weight, etc.). But we only geht engine speed every 2s in 100 1/min steps - so accuracy of this "toy" was bad. Do not see it as a gauge ;-)
See wiki: https://wiki.ibus-app.de/index.php?title...berechnung
Oh! Understoood, nice "toy" tough.
Thank you Andre!
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• Andre
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Hallo zusammen,
ich hätte zu dem Thema noch eine Frage: Wie genau ermittelt die App, ob der Motor warm oder kalt ist? Welche Werte werden dabei berücksichtigt, weil in dem App-Dashboard sehe ich bei mir als Anhaltspunkt nur die Kühlmitteltemperatur oder spielen auch andere Faktoren wie Zeit eine Rolle?
LG
Raphael
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rafe46Hallo zusammen,
ich hätte zu dem Thema noch eine Frage: Wie genau ermittelt die App, ob der Motor warm oder kalt ist? Welche Werte werden dabei berücksichtigt, weil in dem App-Dashboard sehe ich bei mir als Anhaltspunkt nur die Kühlmitteltemperatur oder spielen auch andere Faktoren wie Zeit eine Rolle?
LG
Raphael
Hi, I have this question also about this, but because I think I’m getting random cold / warm on engine temp, sometimes it only goes warm, even before a long trip, if I reboot. And also, does it take this information by the oil temperature? Guess mine is reading bad, my oil temp is always between 41 and 42°.
Thank you in advance.
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(19.12.2024, 17:40)rafe46 schrieb: Hallo zusammen,
ich hätte zu dem Thema noch eine Frage: Wie genau ermittelt die App, ob der Motor warm oder kalt ist? Welche Werte werden dabei berücksichtigt, weil in dem App-Dashboard sehe ich bei mir als Anhaltspunkt nur die Kühlmitteltemperatur oder spielen auch andere Faktoren wie Zeit eine Rolle?
LG
Raphael Wir nutzen den Wert der Kühlmitteltemperatur bis zu einem fixen Wert (die genau Zahl muss ich erfragen) und ab da läuft ein Timer.
Die Anzeige warm/klat ist ein Ersatz wenn keine Werte der Öltemperatur verfügbar sind - daher berücksichtigen wir diese da nicht.
(19.12.2024, 18:30)paulodospassos schrieb: rafe46Hallo zusammen,
Hi, I have this question also about this, but because I think I’m getting random cold / warm on engine temp, sometimes it only goes warm, even before a long trip, if I reboot. And also, does it take this information by the oil temperature? Guess mine is reading bad, my oil temp is always between 41 and 42°.
Thank you in advance.
After "reboot"/restart the app we got the coolant as base but timer will start from the beginning - so this may be kind of weird then ;-)
For oiltemp: you sensor in oil sump (thermical oil niveau sensor) was either defect or selected wrong LCM as source - or both ;-)
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Thank you Andre.
Weird indeed, if it’s the coolant that triggers cold / warm it doesn’t happen, sometimes, most of the times, the coolant gets to operating temperature and I-bus keeps telling me that the car is cold.
Well, have to figure out what’s wrong with the oil sensor.
Than you
Andre
(19.12.2024, 17:40)rafe46 schrieb: Hallo zusammen,
ich hätte zu dem Thema noch eine Frage: Wie genau ermittelt die App, ob der Motor warm oder kalt ist? Welche Werte werden dabei berücksichtigt, weil in dem App-Dashboard sehe ich bei mir als Anhaltspunkt nur die Kühlmitteltemperatur oder spielen auch andere Faktoren wie Zeit eine Rolle?
LG
Raphael Wir nutzen den Wert der Kühlmitteltemperatur bis zu einem fixen Wert (die genau Zahl muss ich erfragen) und ab da läuft ein Timer.
Die Anzeige warm/klat ist ein Ersatz wenn keine Werte der Öltemperatur verfügbar sind - daher berücksichtigen wir diese da nicht.
(19.12.2024, 18:30)paulodospassos schrieb: rafe46Hallo zusammen,
Hi, I have this question also about this, but because I think I’m getting random cold / warm on engine temp, sometimes it only goes warm, even before a long trip, if I reboot. And also, does it take this information by the oil temperature? Guess mine is reading bad, my oil temp is always between 41 and 42°.
Thank you in advance.
After "reboot"/restart the app we got the coolant as base but timer will start from the beginning - so this may be kind of weird then ;-)
For oiltemp: you sensor in oil sump (thermical oil niveau sensor) was either defect or selected wrong LCM as source - or both ;-)
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